nedeľa, novembra 08, 2009

1. a 2. diel

Počnúc dneškom začínam stavbu modelu lietadla Spitfire od spoločnosti DeAgostini. Na rôznych fórach som získal rôzne názory a skúsenosti, či už s modelom samotným alebo aj s distribútorom ako celkom. Mám zakúpené (v čase písania príspevku aj zlepené) už prvé dva čísla tohoto časopisu. Cena nie je najnižšia a aj čakacia doba je dosť dlhá. Ale možno kombinácia týchto dvoch faktorov je to pravé orechové. Lebo pre niekoho závratná čiastka sa tak rozloží na celkom prijateľné splátky.
Čiže, aby som ukončil záver a dostal sa k jadru veci, v kupovaní a stavbe budem pokračovať kým to bude mať zmysel (diely budú sedieť). O mojom postupe Vás budem pravidelne (týždenne) informovať.
Dúfam a verím, že moje prvé skúsenosti s modelárstvom (áno som začiatočník ako väčšina tých, čo si tento model kupujú), ku ktorému som sa dlho odhodlával, neskončia hneď na začiatku veľkým sklamaním.
Budem veľmi rád ak sa vyjadríte aj svojimi skúsenosťami s týmto modelom. Samozrejme, že budem vďačný za každý komentár, ale najviac asi za kladný. :-D A ešte by som Vás chcel poprosiť o komentáre k veci a nie o súkromný chat. ;-)

1. a 2. diel
S tými to číslami som získal:
- prvú prepážku trupu
- pravý bok trupu
- spodnú časť trupu (predný diel)
- trojlistovú vrtuľu
- kryt vrtule
- samolepky na vrtuľu
----------
- druhú prepážku trupu
- ľavý bok trupu
- lepidlo
- štetec
- šruby na pripevnenie krytu vrtule
- rafík kolesa
Všetky diely boli vyrezané správne a s ich zostavením nebol väčší problém. Jednoducho som sa pridŕžal návodu. Všetko je pevne zlepené, drží to, vyzerá tak ako by malo. Jediným "sklamaním" bolo, že samolepky neboli perforované a tak som si ich musel vystrihnúť sám, čo potom je aj vidieť na ich nedokonalosti. :-D
O konečnom výsledku asi najviac napovie foto dokumentácia:

8 komentárov:

  1. Tak na toto som sám dosť zvedavý a budem držať palce. Tiež som zvažoval stavbu tohto modelu, ale nakoniec som sa rozhodol pre iné riešenie. Chcem zohnať plány a postaviť Spitfire od základu (pre začiatok ako statický model - tiež som začiatočník).
    Čo sa týka samolepiek: nebolo by lepšie proste ich vynechať a konce listov vrtule streknúť(airbrush, príp. sprej)?
    Tiež by bolo možno zaujímavé odsledovať ceny jednotlivých častí, pretože celková cena bude určite čarovná... Zverejnil ju niekde niekto?
    Ale určite je prvoradá kvalita - rád to odsledujem:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, uz som si myslel ze na slovensku s tym nikto nezacne (ako na nete) cesi maju celkom peknu stranku, aj poliaci, a unas zatial nic - tak som rad ze si rozbehol aspon tento blog.
    Ja sa modelom venujem uz odmalicka, ale hlavne plastikovym, balzovym, papierovym a pod. robil som lietadla na gumovy pohon, hadzadla, ale RC zatial nie, takze to je tiez moje prve.
    Co sa mna tyka, tak planujem to postavit tak ako to vychadza, ale vrtulu kuzel a komplet elektroniku dam s najvacsiou pravdepod. nove, mozno aj motor. Kolesa si necham, tie co su v casaku. Inac ta balza je super, taka vrstvena preglejka, je pevnejsia ako obycajna jednovrstvova.
    Teraz mam uz zlepene 3 cisla a lepil som ich lepidlom PATTEX WOOD EXPRESS - je to disperzne lepidlo, ale schne velmi rychlo, staci to par minut podrzat v ruke a netreba to fixovat na dlhe hodiny ako pri beznych disperziach. A zaroven je pruzne, lebo sekundak ma tendenciu popraskat.
    A smirgel som pouzil 800, je dost jemny ale myslim ze na tu balzu je idealny.
    No a este k tej cene - je to dost drahe, ale zas je pravda ze pri tom postupnom kupovani to neni tak citit a v tom casaku su aj prakticke rady takze sa mi to az tak extremne predrazene nakoniec ani nezda.
    Tak zatial asi vsetko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na začiatok: nechcem nikoho odrádzať a už vôbec nie poučovať, ale trochu som čítal a počítal. Som tak trochu modelár aj keď doteraz som sa priraďoval ku "krotiteľom plastov" aj keď som už postavil aj model podľa plánov, ktorý bol mimochodom vydarený(hodnotili skúsenejší). Tiež som sa potešil, keď som sa dozvedel o Spitfire z "časopisu". SUPER, toto som chcel vždy skúsiť... Ale teraz počty: odhliadnuc od prvých dvoch častí, ktoré boli lacné, ostatné časti sa aspoň v Česku predávali po 269KČ, čo je zhruba 10,5€(a to myslím že som zhovievavý). Nepočítam, že by predajcovia mali pre slovenský trh pripravenú nejakú príjemnejšiu cenu - skôr naopak. No a 71 častí... to je... to je... zhruba 745€. Dobre odrátame zľavu za prvé časti a stále sme nad 700€. Plus motor, keďže chceme lietať, a samozrejme RC súprava. Motor, aký sľubujú k stavebnici som našiel za 110$ a 4-kanálová súprava... no možno za 70€(tí ktorí sa lepšie vyznajú, prosím, prepáčte - je to len rýchly odhad).
    Aj pri splátkach rozložených na nejaký ROK A POL sa mi to zdá "trochu" predražené a neverím, že by sa za tie peniaze nedala zohnať stavebnica, o ktorej kvalitách by nebolo pochybností...
    Ešte raz, nechcem nikoho odhovárať, ale ja sa na toto namotať nenechám, ale zase na druhej strane budem určite sledovať stavbu na tomto mieste a držím palce.
    PS: Keď ho postavíš určite ho neskúšaj zalietavať niekde na záhrade, alebo nedajbože na sídlisku ak nemáš z lietaním skúsenosti. Vieš čo dokáže taký 6,47cm3 "motorček" s vrtuľou ak ti to uletí...
    Veľa trpezlivosti. P.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tiež budem pokračovať v stavbe lietadla. Už som zložil prvých 6 čísel časopisu. Dieli do seba pasujú. Vo 4. čísle som kúpil zlomenú bočnicu, ale som dostatočne zručný a zlepil som ju presne podla druhej bočnice. Stavebnica mi vyhovuje, lebo nepotrebujem vaľa času na skladanie a ostáva mi veľa volného času na iné koníčky.
    Čo sa týka tých samolepiek na vrtuli, tiež som ich musel vystrihovať. Tiež som ich nalepil, ale podľa mna aj tak sa neudržia a odletia. Tak tiež zhoršujú aerodynamiku vrtule.
    Moja prezívka Bedo.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. 1. Alebo ako je uverejnené v ďalšom komentári, asi ich aj zlepím dole, aby nevadili.
    2. Cena nie je zverejnená ak sa nemýlim, ale sú uvedené ceny jednotlivých čísel, čiže sa to dá bez problémov spočítať. (Ak si to zjednodušíme tak to vychádza na 710€.)
    3. Lepidlo používam od nich a šmirgeľ mám tiež 800.
    4. Nie som odborník ako Ty, ale ja som nešiel aj drahšie drevené modely ako je tento. Určite, že plast by ma vyšiel podstatne lacnejšie a možno by bol oveľa lepší, ale ja som vždy chcel niečo takéto drevené.
    5. Testovať to určite nebudem doma na záhrade, lebo záhradu nemáme a neďaleko je "modelárske letisko", takže tam plánujem aj konzultovať zhotovený model aj testovať jeho letecké vlastnosti.
    6. Mne sa zatiaľ žiaden zlomený diel neušiel. Vždy si to kontrolujem aspoň tak zbežne. No ako som písal v ďalšom príspevku, roztrhnutý časopis som už získal. A vymeniť mi ho nevie, lebo už nemá. :-S

    OdpovedaťOdstrániť
  6. zdravim.videl som reklamu v telke a povedal som si ze to tiez skusim. tak som skocil na net a pobehal nejake fora aby som sa trocha poinformoval. vysledna cena je dost zaujimava ale vyhodou je to ze je to prakticky v splatkach. modeloval som kedysi zo vsetkeho co bolo po ruke: plasty, drevo, papier.aj by som sa do toho pustil ale to cakanie na dalsie cislo by ma asi odradilo. este som nelietal a s takymto modelom by som si ani netrufal. tak som sa rozhodol ze na zaciatok si kupim nieco male a odolne a popri tom by som chcel stavat nieco z dreva ale nieco podobne som nasiel len na ebay a aj to bolo malych rozmerov. hladam stavebnicu ktora by bola v podstate ako toto z casopisu ale s tym rozdielom ze vsetky diely by som mal doma.na nete som nasiel spitfire od hangar9 ale je to drahe a prakticky zlozene a treba dalsiu polovicu veci dokupit. co sa tyka ludi ktory sa do toho pustili drzim palce pri skladani.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Skladam to ties uz som na 8casti cena: kaslem nato len raz zijem aspom nech vnucata nieco maju!!
    S pozdravom BA

    OdpovedaťOdstrániť